Neden Bombus Arıları Sitesi?

2001 yılında dış ülkelerden bombus arısı getirtip seralara dağıtan bir firmada çalışmaya başladım. Bombus arıları konusunda birşey bilmiyordum. Yanımda çalışanların bilgisi sınırlıydı. Faydalanacak türkçe yazılmış kaynak yoktu... Devamını oku.

15 Ocak 2020 Çarşamba

Dışarıda Geceleyen Arılar


YAZLIK OTEL
Yaz aylarında kolonide yetişen ana arılar dışarı uçup kendi kendine beslenmeye başlayınca akşam geri yuvasına dönmeyebilir. Bu videodaki genç ana arıyı güneş batarken bu çiçek üzerinde geceyi geçirme hazırlığı içinde buldum. Çiçektozları üzerine çökmüş, hareketsiz duruyordu. Geceyi orada geçireceğini anladım. Benim varlığımdan çok da rahatsız olmadı. Çiçeği bırakıp uçup gitmedi.
Bu genç ana arı yaz aylarında çiftleşir, güz gelip havalar soğuyunca toprak altına girip kış uykusuna yatar. İlkbaharda havalar ısınınca, çiçekler açınca da kış uykusundan uyanıp kendine bir yuva kurar, soyunu devam ettirir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder