Neden Bombus Arıları Sitesi?

2001 yılında dış ülkelerden bombus arısı getirtip seralara dağıtan bir firmada çalışmaya başladım. Bombus arıları konusunda birşey bilmiyordum. Yanımda çalışanların bilgisi sınırlıydı. Faydalanacak türkçe yazılmış kaynak yoktu... Devamını oku.

28 Şubat 2019 Perşembe

Evde Bombus Arısı Yetiştirme

Evde ya da bahçede bombus arısı üretebilmek için ilkin döllenmiş bir ana arı gereklidir. Böyle bir ana arıyı seralardaki kafeslerde üretilen ana arıları başka kafeslerde çıkan erkek arılarla çiftleştirerek elde edebiliriz. Ya da erken ilkbaharda doğada toprak altından çıkmış ana arılardan faydalanabiliriz. Doğadaki ana arılardan iki şekilde yararlanabiliriz. Resimde görüldüğü şekilde hazırlanan teşvik kafesleri bombus arıların çok görüldüğü yerlere konursa yuva arayan bombus ana arnası bu kafese girip sahiplenebilir. Ya da kuluçkaya yatmamış -polen toplamayan ve alçaktan uçarak kendisine yuva arayan- ana arı yakalanıp bu kafese konur.
 Bombus arısı yuvalandırmak ya da bahçede yada evde üretmek için ilkin kafes hazırlanır.. Kafese yalıtım maddesi olarak burada pamuk konmuş.Bir küçük kavanoz kapağına polen ve şurup için yüksükler konmuş. Ben kenara yarım çıta bal da koydum.
 Ana arı kendi girip kafesi beğenirse yada çiftleşmiş bir ana arı bu kafese konursa genellikle ortamı beğenir. Beğenince de pamuk içinde kendisine bir hücre ayarlar. Hücreni daha yalıtımlı olması için şurup kabından emdiği şurupları hücre çeperine püskürtüp ısı ve rüzgarla kurutur. İç çeperinde ince bir zar şeklinde hava geçirmeyen bir kaplama oluşur.Bu tam yalıtılmış hücre içinde ısıyı ve nemi ayarlamak kolay olur. Ben ekşimemesi ve tükendiği görülsün diye bir enjektör kullandım.
...


Videoda ilk çıkan üç taze işçi arının ana arı ile beraber çalışmaları görülüyor. Eğer arılar bahçede ise ilk arılar çıktıktan sonra çiçektozu ve şurup verilmese de olur. Genç arılar dışarı uçup bu ihtiyaçları sağlar. Yeni arılar uçmaya başlayınca ana arı dışarı uçmaz. Ancak kafes örtü altında ise arıların şeker şurubu verilmelidir. Yeni arıların bir kısmı kuluçkadaki ısı ve nem durumlarını ayarlar, kurtçukları ve pupaların bakımı ile ilgilenir, bir kısmı dışarı uçup çiçektozu ve balözü getirir. Gelişmiş bir koloninin kafesini açınca neler görürüz, izleyelim.

Evde kuluçkaya yatırdığım bir ana arıdan çıkan ilk yavrunun ilk uçuşunu izleyelim.
.video izle

...
Arılar laboratuvarda üretilirse kafese pamuk koymaya gerek yoktur. Çünkü orada ısı ve nem uygun şekilde ayarlanır.         Laboratuvardaki kafesi izleyelim.





2 yorum:

  1. Merhaba size bir sorum olacaktı benim arılarım yaklaşık 40 çalıştı ve sonra calismadilar tabiki şurupları da biti ve ben şekerli şurup yaptım poşetine doldurdum yine calismadilar ama kovanın içinde çok ufak kurtçuklar var ve pamuğu çok kirli içinde ölen arılarda var ne yapmam gerekiyor bilgi verebilir misiniz. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Seraya konulan bombus arılarının da bir ömrü vardır. Koloniler bal arıları gibi birkaç sene yaşamazlar. Tozlayıcı arılar bir bitkinin çiçeklenme süresi kadar yaşayıp çalışırlar ve ölürler. Arılar ölünce geride kalan mumları mum güveleri yumurtalarından çıkan kurtçuklar yiyip tüketir ve güve kelebeği olarak değişime uğrarlar. Hayırlı işler.

      Sil