Neden Bombus Arıları Sitesi?

2001 yılında dış ülkelerden bombus arısı getirtip seralara dağıtan bir firmada çalışmaya başladım. Bombus arıları konusunda birşey bilmiyordum. Yanımda çalışanların bilgisi sınırlıydı. Faydalanacak türkçe yazılmış kaynak yoktu... Devamını oku.

30 Haziran 2018 Cumartesi

Hormonsuz Domateslerin Hatırı İçin


Ben biraz İngilizce biraz da Almanca bilirim. Biraz da arıların dilinden anlarım. Bu elimde gördüğünüz Bombus arısı benim arkadaşım. Elime konup halimi hatırımı sordu. Dertleştik, halleştik. Hal diliyle dedi ki:
“İnsanlar beni tanımıyor. Daha doğrusu yanlış tanıyorlar. Benden korkuyorlar. Sanki arıların insanları sokmaktan başka işi yokmuş gibi. Oysa bizim işimiz başımızdan aşkın. Doğadaki çiçeklerin tohum tutmasının çoğu biim çiçektozu toplamamız sayesindedir. Özellikle soğuk bölgelerdeki meyve ağaçları biz olmasak meyve tutmaz. Bazı insanlar bizi zararlı sanıp yuvalarımızı bozuyorlar. Seralarda üretilen domatesler biz olmasak o kadar sağlıklı ve verimli olmaz. Yediğiniz hormonsuz domateslerin hatırı için bizi tanıyın, başkalarına tanıtın, bize zarar vermeyin.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder